Jak przygotować lekki i zdrowy lunch?

15.06.2021 13:58
Jak przygotować lekki i zdrowy lunch?

W pracy często brakuje czasu na to, by zjeść pełny obiad. Lunch to świetny kompromis. Nie tylko nas nasyci, ale i dostarczy niezbędnej dawki energii na resztę dnia. Jak więc skomponować idealny lunch, który nie obciąży naszego żołądka i pozwoli na szybkie zaspokojenie głodu?

Lunch to taki posiłek, który pozwoli nam nabrać energii i jednocześnie nie spowoduje uczucia ciężkości czy senności, jak to potrafi być po obfitym, sycącym obiedzie. Klucz do stworzenia idealnego lunchu tkwi w odpowiednim doborze produktów. Najlepiej w tej roli sprawdzają się sałatki, które dają ogromne możliwości kompozycji składników. Są znakomitą bazą zarówno do lekkich jak i wyjątkowo sycących sałatek.

Sycące

Jeśli więc mamy ochotę na coś, co pozwoli nam przetrwać do późnych godzin w pracy postawmy na dodatek mięsa, np. indyka lub kurczaka z grilla – tak o każdej porze roku :) (zawsze możemy użyć do tego grilla elektrycznego, który jest w moim domu akurat niezastąpionym sprzętem). Smacznym i sycącym dodatkiem będzie także gotowana szynka, lub bekon, ale nie musimy ograniczać się do mięsa drobiowego, czy wieprzowego. Świetnym pomysłem jest także dodatek łososia wędzonego, krewetek, czy tuńczyka. Dzięki nim nasza sałatka stanie się niemniej treściwa niż np. ta z kurczakiem. Nasza sałatka będzie jednak jeszcze bardziej sycąca, gdy dodamy do niej ser. Nie bójmy się dorzucić do sałatki ser mozzarella (uwielbiam małe kulki mozzarelli), ser kozi, feta, camembert, czy pleśniowy. Sery są świetnym uzupełnieniem sałatki i doskonale sprawdzają się w roli przełamywania smaków.

Lekkie

Komponując nasz lunch w formie sałatki zadbajmy również o to, aby nie zabrakło w niej lekkich i świeżych warzyw. Pomidory, papryka, oliwki, ogórek, cebula, rzodkiewki, awokado, brokuły – to dodatki, które urozmaicą nasz posiłek. Jeśli chcemy, aby nasz lunch był wyjątkowo lekki postawmy na połączenie sałaty wyłącznie z warzywami. Możemy zrobić go w wersji ze świeżymi produktami lub z warzywami grillowanymi, czy gotowanymi na parze.

Diabeł tkwi w szczegółach

Skoro wiemy co stanowi bazę smacznego i sycącego lunchu możemy skupić się na szczegółach, które dodadzą charakteru przygotowywanym sałatkom. Gdy już wybierzemy, czy nasza sałatka ma być z mięsem drobiowym, rybą, czy z serem i dobierzemy do niej bukiet pachnących warzyw, możemy spokojnie przejść do planowania dodatków. Dlatego też w domu warto zaopatrzyć się w większe ilości orzechów (włoskich, pekan, brazylijskich, itd.), żurawiny, pestek dyni, czy słonecznika. Do niektórych rodzajów sałatek świetnie nadadzą się owoce. Tak na przykład dobrym towarzyszem dla serów pleśniowych będą gruszki, z kolei cytrusy będą smacznie komponowały się z mięsem drobiowym. Zwieńczeniem całości będzie odpowiednia kompozycja przypraw, które mogą doprawić zarówno warzywa jak i stać się składnikiem sosu wieńczącego cały nasz lunch. Warto także mieć pod ręką dobrej jakości oliwę z oliwek, olej z pestek słonecznika, czy dyni.

Lunch w postaci tak przygotowywanych sałatek będzie wspaniałym urozmaiceniem naszej codziennej diety. Jeśli spodoba się Wam taka forma posiłku możecie śmiało żonglować dodatkami urozmaicając smak i wygląd sałatek od poniedziałku do piątku. W końcu jedzenie ma być również przyjemnością :).

Udostepnij:
prymat