Zdrowe śniadanie - z chlebem razowym

Opublikowano: 06.10.2012
Autor: wedith1
Zdrowe śniadanie - z chlebem razowym
Postanowiłam przygotować dla Was serię moich propozycji śniadaniowych. Każdą opatrzę wartościami odżywczymi, przepisem, oraz kilkoma słowami na temat ZDROWYCH składników. Dzisiaj powiem kilka słów na temat chleba razowego i przedstawię dwie pyszne propozycje na śniadanie :) Zapraszam:)

 

Chleb na diecie...jeść czy nie jeść?.... Mówi się że tuczy, odkłada na "boczkach"..... No w sumie racja jeśli je się go ....w dużym nadmiarze :)  2 kromeczki chleba spokojnie można zjesć na śniadanie.  Dobry chleb zrobiony bez polepszaczy zawiera mnóstwo składników odżywczych takich jak węglowodany, białko, sole mineralne, witaminy z grupy B oraz PP i E.
Dlatego najbardziej polecane jest pieczywo ciemne. Nalezy zwrócić szczególną uwagę na skład takiego pieczywa gdyż niektóre chleby zamiast użycia mąki pełnoziarnistej są zabarwiane karmelem .

Jakie cechy mają dla naszego organizmu?

-zapewniają szczupłą sylwetkę (błonnik)

-poprawa koncentrację i pamięć ( żelazo, witaminy z grupy B)

-chroni przed nowotworami (chleby na zakwasie)

-zwmacnia organizm kobiet w ciąży (kwas foliowy, który wspomaga rzwój płodu, cynk, który poprawia odporność, żelazo, które chroni przed anemią i zwiększa odporność)

Ja wybrałam chleb wypiekany z mąki razowej nieoczyszczonej, gdyż zawiera mnóstwo błonnika i witamin z grupy B oraz bardzo przypadł mi do gustu smakowo:)

Dzisiejsze propozycje śniadaniowe: z sałatką z szynki z indyka, jajka i  warzyw, oraz druga z twarożkiem i warzywami. Naprawdę pyszne! 

Zdrowe śniadanie - z chlebem razowym 



Kanapka z sałatką


Składniki: 2 kromki chleba razowego, 0,5 jajka ugotowanego na twardo, 1 plasterek szynki z indyka, 1 łyżeczka posiekanego szcypiorku, 1 rzodkiewka, 1 plaster sera żółtego, 1 łyżeczka majonezu light.

 Jajko, pokroić w paseczki razem z szynką, rzodkiewką i serem,  dodać szczypiorek i majonez, wymieszać, ułożyć na kromkach chleba.

Wartości odżywcze:
kcal: 289; białko: 13g; tłuszcze: 11,8g; węglowodany: 38g; błonnik: 6,4g








Zdrowe śniadanie - z chlebem razowym



Kanapka z twarogiem i warzywami.


Składniki: 2 kromki chleba razowego, 40g twarożku light, 1/5 papryki czerwonej, 1 rzodkiewka, 1 łyżka posiekanego szczypiorku, 1 łyżeczka jogutru naturalneo, sól, pieprz, 6 plasterków ogórka zielonego

Twarożek rozgniatamy z jogurtem, dodajemy drobno pokrojoną paprykę, rzodkiewkę, szczypiorek, przyprawiamy, układamy na kromkach chleba, dekorujemy plastrami ogórka. 
 
Wartości odżywcze:
kcal: 244; białko: 21g; tłuszcze: 2 g; węglowodany: 43 g; błonnik: 7,5g 

 

prymat