Kiełki na Wiosenne przebudzenie- kiełki fasoli mung

Opublikowano: 26.02.2012
Autor: wedith1
Kiełki na Wiosenne przebudzenie- kiełki fasoli mung
Wiosna przed Nami, czas ożywić Nasz organizm:) Z czym kulinarnie kojarzy Wam się Wiosna? Mi z budzącymi się do życia kiełkami:) Świeże kiełki nasion są doskonałym źródłem mikroelementów, soli mineralnych oraz innych składników odżywczych, obfitują w wartościowe białka i kwasy tłuszczowe omega-3, są także bogate w błonnik. Regularne ich spożywanie przeciwdziała wielu poważnym schorzeniom, wzmacnia system odpornościowy, uzupełnia niedobory witamin i składników mineralnych, a także działa przeciwnowotworowo. Dzisiaj kilka słów o kiełkach fasoli mung:)

Dzisaj kilka słów o kiełkach fasoli mung (moich ulubionych)

Składniki odżywcze:
Przede wszystkim zawierają mnóstwo witamin (A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K), składników mineralnych (wapń, magnez, fosfor, żelazo, potas, cynk, jod, mangan, lit, selen, miedź, fosfor),  błonnik, karoten, oraz fasola mung jest nieocenionym źródłem białka (25%)

Działanie:
Kiełki fasoli mung obniżają poziom „złego" cholesterolu LDL oraz zawierają duże ilości antyutleniaczy, które zapobiegają chorobom serca i nowotworom.

Zastosowanie:
Kiełki mung stosuje się w kuchni chińskiej i wietnamskiej - na zimno lub na gorąco, do makaronów i ryżu, sałatek, zup, past, kanapek.

Moje przepisy:

PASTA Z PIECZAREK I KIEŁKÓW FASOLI MUNG



SAŁATKA Z PYSZNYM VINNAIGRETTE



ORIENTALNA ZUPKA Z MIĘSNO SZPINAKOWYMI PULPECIKAMI

prymat