Grillowane przekąski wegetariańskie.

Opublikowano: 20.08.2012
Autor: caralajna
Grillowane przekąski wegetariańskie.
Lato w pełni, pogoda dopisuje i ciężko jest uniknąć spotkań towarzyskich przy grillu. Moje dwie propozycje na pyszne i kolorowe wegetariańskie dania - przekąski.

Wielce mięsożerna to ja nie jestem, zwłaszcza przy takich temperaturach. Co jednak nie znaczy, że unikam spotkań towarzyskich BBQ lub tylko przyglądam się jak inni grillują kiełbaski czy żeberka :)

 

  

Cukinia grillowana z pomidorami i serem (taka a’la pizza)

 

Grillowane przekąski wegetariańskie.
 


Składniki:

Cukinia (średnica do 10 cm kilka plastrów), pomidory (3 sztuki), por (kilka talarków), zioła (szałwia, tymianek, rozmaryn, bazylia), czosnek (1-2 ząbki), ser żółty (3-5 plastrów), pomidorki koktajlowe (kilka), oliwa (do smarowania cukinii + 1 łyżka do pomidorów), sól i pieprz do smaku.


Sposób przygotowania:

Pomidory (najlepsze są mięsiste, dojrzałe Limy) sparzyłam i obrałam ze skórki, poszatkowałam na drobniutko. Wymieszałam ze świeżymi rozdrobnionymi ziołami, porem, łyżką oliwy, solą i pieprzem.

Cukinię pokrojoną w plastry o grubości około 1,5-2 cm posmarowałam oliwą posoliłam i grillowałam z jednej strony do zrumienienia.  Po odwróceniu nałożyłam łyżką poszatkowane z dodatkami pomidory i trochę żółtego sera (może być każdy inny ser który topi się pod wpływem temperatury). Grillowałam aż ser się stopił a spodnia strona się podrumieniła.

Podawałam z pomidorkami koktajlowymi (niektóre też były grillowane).

 

Grillowany bakłażan z gęstym sosem pomidorowo paprykowym.

 

Grillowane przekąski wegetariańskie. 


Składniki:

Bakłażan (1 sztuka), sól i pieprz do smaku, oliwa do posmarowania.

Sos: Papryka czerwona (1 duża), cebula (1 sztuka), pomidor (1 duży), koncentrat pomidorowy (100 gram), oliwa do smażenia, przyprawy (sól, pieprz, chili, tymianek, gorczyca), czosnek (1 ząbek).

 

Proporcje podałam na 2 osoby do 1 dużego bakłażana. Sos robiłam dzień wcześniej  z podwójnej ilości składników ponieważ świetnie nadaje się do grillowanego mięsa. Przed użyciem tylko lekko podgrzałam po wyjęciu z lodówki.

 

Sposób przygotowania:

Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę. Na patelni rozgrzałam oliwę i zrumieniłam cebulę z szczyptą soli i gorczycą białą (1 łyżeczka). Paprykę umyłam, odcięłam nasiona i pokroiłam w kostkę a następnie dodałam do cebuli. Razem z papryką dodałam też pomidora którego sparzyłam, obrałam i pokroiłam. Posoliłam. Smażyłam na średnim ogniu około 5 minut po czym dodałam koncentrat. Jeśli koncentrat jest gęsty można go rozcieńczyć wodą ale nie za dużo bo powinien być bardzo gęsty. Całość przyprawiłam rozgniecionym czosnkiem, solą, pieprzem, ziołami i chili. Sos jest gotowy do użycia, można też jak ja przygotować wcześniej i przechować w lodówce.

Bakłażana pokroiłam na plastry (6 mi wyszło) wzdłuż. Takie plastry należy posolić i odłożyć aż puszczą sok (żeby nie był gorzki), opłukać pod zimną i osuszyć ręcznikiem papierowym. Następnie nasmarować oliwą posolić i popieprzyć. Grillować z obu stron do zrumienienia. Plastry przekładać sosem, jeden na drugim. Ja robiłam dla 2 osób po 3 plastry jeden na drugim, ale można pójść wyżej. Podawałam z pieczonymi ziemniakami, pomidorkami koktajlowymi. Można też przełożyć serem jak ktoś ma apetyt, ja szczerze mówiąc najadłam się bardzo taką porcją z połowy bakłażana i 3 ziemniakami… :)

 

Grillowane przekąski wegetariańskie.

  

Polecam Smacznego

prymat