7 zasad zdrowego odżywiania. O czym nie zawsze pamiętasz?

22.01.2018 14:43
7 zasad zdrowego odżywiania. O czym nie zawsze pamiętasz?

W ostatnim czasie temat zdrowego odchudzania stał się bardzo powszechny i modny. Z każdej strony jesteśmy zasypywani informacjami o zasadach jakich powinniśmy trzymać się podczas odchudzania. Jednak czy planując swoja dietę na pewno o nich pamiętamy?

W ostatnim czasie temat zdrowego odchudzania stał się bardzo powszechny i modny. Z każdej strony jesteśmy zasypywani informacjami o zasadach jakich powinniśmy trzymać się podczas odchudzania. Jednak czy planując swoja dietę na pewno o nich pamiętamy?

Dostępność do wielu źródeł informacji sprawia, że czasami czujemy się zdezorientowani. W sieci permanentnie ukazuje się mnóstwo nowinek i badań żywieniowych, czasami nawet wykluczających się nawzajem. Niestety bardzo ciężko jest weryfikować wszystko co przeczytamy, a ze względu na ilość danych, jest nam jeszcze ciężej wprowadzić wszystkie rady w życie. Zasady których powinniśmy przestrzegać chcąc zdrowo się odżywiać przypomni ekspert ds. leczenia otyłości, Konrad Gaca.

  1. Unikaj wysokoprzetworzonych produktów 

Unikaj wszelkich dań typu fast-food czy gotowych posiłków dostępnych w sklepach. Te wysoko przetworzone produkty nie wnoszą do naszego organizmu niczego dobrego, a dodatkowo mogą powodować wyniszczenie organizmu — spadek odporności, pojawienie się uczuleń i alergii. Ponadto zawierają one ogromne ilości soli i cukru, które wpływają na powiększanie się tkanki tłuszczowej i zatrzymanie wody w organizmie. Dodatkowo, rezygnując z zakupu wysokoprzetworzonych produktów, nie tylko nie narażamy naszej sylwetki na szkody, ale także oszczędzamy pieniądze − naturalne zamienniki, nie tylko są zdrowsze, ale i tańsze.

  1. Zwróć uwagę na to, co wkładasz do koszyka

Niewiele z nas zdaje sobie sprawę, co tak naprawdę znajduje się w produktach, które kupujemy i co ukrywa się pod nazwami składników na etykietach. Zresztą zaledwie 30 proc. z nas czyta to, co znajduje się na opakowaniach[1]. A znajdować się może dużo! Etykiety są kopalnią wiedzy o danym produkcie, jego składzie czy składnikach odżywczych. Możemy być zaskoczeni, gdy odkryjemy, że tak naprawdę cukier na opakowaniu „nie jedno ma imię” i czasami zawierać go mogą produkty powszechnie uważane za zdrowe czy dietetyczne! Sięgając po produkt warto dokładnie przestudiować jego skład, aby być pewnym co tak naprawdę znajduje się w naszej codziennej diecie.

  1. Zachowuj równowagę kwasowo − zasadową organizmu

Jest to stan, w którym zachowany jest swoisty stosunek kationów i anionów w płynach ustrojowych, warunkujący odpowiedni pH. Produkty spożywcze różną się zawartością pierwiastków kwasotwórczych i zasadotwórczych, dlatego skład racji pokarmowej wpływa na naszą gospodarkę kwasowo-zasadową. Dlatego też, dla zachowania równowagi zaleca się spożywanie 80 proc. produktów zasadotwórczych tj. kiwi, cukinia, ananas, daktyle czy figi. Resztę powinny stanowić produkty kwasotwórcze, np. mięso i wędliny.

  1. Pij wodę

Mówi się, że kawa jest korzystna dla naszego zdrowia. To prawda, ale tylko wtedy, gdy nie spożywamy jej więcej niż dwie filiżanki dziennie. Każda większa ilość niekorzystnie wpływa na nasz organizm powodując zmiany nastroju, nerwowość czy problemy z zaśnięciem. Dla osób prowadzących zdrowy tryb życia polecana jest m.in. zielona herbata, która oczyszcza krew, wzmacnia zęby i posiada właściwości bakteriobójcze. Powinniśmy też pamiętać, aby herbatę i kawę wypijać od razu po ich przygotowaniu, ponieważ po pewnym czasie tworzą się w niej substancje szkodliwe dla zdrowia.

  1. Dokładnie gryź i przeżuwaj pokarm

Pośpiech jest domeną naszych czasów i niestety możemy zauważyć jego wpływ na konsumowanie posiłków. Pamiętaj, że podczas jedzenia jest on niewskazany. Aby wspomóc proces odchudzania powinniśmy jeść powoli i przeżuwać każdy kęs. Dzięki temu damy naszemu organizmowi czas, aby poinformował nas o tym, że się już najedliśmy.

  1. Odżywiaj się regularnie

Jest to jedna ze złotych zasad zdrowego odżywiania. Regularność zapewnia nam stały dopływ glukozy i zabezpiecza nas przed nagłym i nieprzyjemnym uczuciem głodu, nad którym trudno zapanować. W ten sposób bronimy się przed spożywaniem dużych posiłków, a także podjadaniem, które stanowi szkodliwy dla nas nawyk, którego konsekwencją mogą być nadprogramowe kilogramy.

  1. Postaw na różnorodność

Przekonanie, że dieta jest nudna wyrzuć w zapomnienie! Na rynku dostępnych jest wiele zdrowych, zróżnicowanych produktów, które z powodzeniem możemy włączyć do naszego codziennego jadłospisu. Dzięki temu, będziemy także mieli pewność, że dostarczamy naszemu organizmowi, wszystkich potrzebnych składników odżywczych. Stawiajmy też na sezonowość, ponieważ właśnie wtedy możemy cieszyć się najlepszym smakiem warzyw  i owoców. 

Udostepnij:

Komentarze (0)

Dodawać komentarz mogą tylko zalogowani użytkownicy

prymat