Pestki dyni - cenny dodatek do naszych potraw

Opublikowano: 12.01.2016
Autor: Doradca Smaku
Pestki dyni - cenny dodatek do naszych potraw

Dynia to produkt bardzo sezonowy. Jednak pestkami dyni możemy się cieszyć cały rok. I warto to robić! Ponieważ pestki dyni słyną ze swoich cennych właściwości.

Pestki dodane do ulubionej sałatki, zupy czy domowego musli, podane na kanapce lub zjedzone jako samodzielna przekąska dostarczą nam wielu cennych składników.

Pestki z dyni to prawdziwe kapsułki skrywające w sobie dawkę cennych dla zdrowia składników. Są bogate w żelazo, magnez, fosfor, cynk czy selen. Osoby dbające o linię, docenią je za błonnik, który poprawia perystaltykę jelit i usprawnia procesy trawienia. W pestkach dyni znajdziemy także wiele witamin m.in. B1, B2, B6, C, D i E oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Wspierają zwalczanie skurczy mięśni, wspomagają leczenie nerek, mają pozytywny wpływ na wygląd paznokci, skóry oraz włosów. W pestkach dyni znajdziemy też lecytynę, która poprawi naszą koncentrację – zwłaszcza w okresie wiosennym i jesiennym, kiedy aura za oknem nie nastraja optymistycznie. 

Pestki dyni powinniśmy spożywać często jako składnik zdrowej i zróżnicowanej diecie. Na szczęście ich uniwersalne zastosowanie pozwala często wprowadzać je do codziennego menu i w ten sposób urozmaicać nasze ulubione dania. Wystarczy garść pestek do zupy krem czy sałatki by urozmaicić ich smak i dodać porcję zdrowych składników. Wcześniej możemy je dodatkowo lekko uprażyć na rozgrzanej patelni lub w piekarniku. Zyskają wtedy na smaku. Należy jednak zwracać uwagę na temperaturę, aby nie zniszczyć cennych tłuszczów – zalecana temperatura piekarnika to ok. 75 stopni C. Pestki przechowujmy w szczelnie zamkniętym pojemniku, najlepiej w lodówce.

prymat