Zdrowa bułka z patelni

Opublikowano: 04.01.2013
Autor: Russkaya
Zdrowa bułka z patelni
"CHUDNIEMY SMACZNIE!" cz.7 Dziś coś zdrowego i pomysłowego. Coś co pozwoli nam zaoszczędzić czas i sprawić, że nasz żołądek będzie nam naprawdę wdzięczny. Bułka jest niesamowicie puszysta (dzięki temu, że ubijamy mocno białko), łatwo się ją kroi (chociaż ja wolę taką w całości, bez krojenia na pół) i jest sycąca (ze względu na otręby). Można zrobić ją w wersji wytrawnej, na słono i podać z sałatką, mięchem lub pastą kanapkową, albo na słodko, z niewielką ilością cukru- z dżemem, owocami, jogurtem. W każdym wydaniu smakuje rewelacyjnie! Ja przygotowuję ją rano, przed wyjściem na uczelnię i zabieram na zajęcia. Razem z porcją surówki stanowi wartościowy posiłek, pomagający wytrwać wiele godzin bez burczenia w brzuchu.

Zdrowa bułka z patelni


Składniki:

  • duże jajko
  • 3 łyżki otrąb
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • szczypta soli

 

Patelnię teflonową mocno nagrzewamy bez tłuszczu.

Oddzielamy białko od żółtka.

Białko ubijamy ze szczyptą soli na sztywno.

Dodajemy mąkę ziemniaczaną i krótko miksujemy.

Następnie wsypujemy otręby, dodajemy żółtko i mieszamy.

Puszystą masę wykładamy na patelnię i przykrywamy pokrywką. Zmniejszamy ogień i smażymy kilka minut, po czym odwracamy ją na drugą stronę.

 

Ja bułkę przygotowałam z warzywami (kapusta pekińska, marchewka, papryka, pomidor), sosem czosnkowym, ugotowanym na twardo żółtkiem, przyprawami.

 

Zdrowa bułka z patelni

prymat