Zasady żywienia cz II Źródło pochodzi z Domowego poradnika medycznego

Opublikowano: 07.04.2013
Autor: danusia19671
Zasady żywienia cz II            Źródło pochodzi z Domowego poradnika medycznego
Dzieci i młodzież powinni odżywiać się w sposób racjonalny i ekonomiczny.

BIAŁKA NISKOWARTOŚCIOWE

Zasada żywienia racjonalnego i ekonomicznego, jest jednym z podstawowych warunków osiągnięcia dobrych wyników w nauce, pracy i sporcie u dzieci i młodzieży.
Człowiek racjonalnie i ekonomicznie żywiony wykonuje swą pracę z zadowoleniem, osiąga pełną wydajność.
Ma także chęć do czynnego wypoczynku.
Jest aktywnym i twórczym członkiem społeczeństwa, interesującym się otaczającą go rzeczywistością.
W skład pożywienia, niezbędnego do normalnego funkcjonowania organizmu, wchodzą różne składniki organiczne i nieorganiczne, zawarte w produktach spożywczych, a mianowicie: białka, tłuszcze, węglowodany, składniki mineralne, witaminy, woda.
Woda jest niezbędna do prawidłowego przebiegu procesów życiowych, gdyż przemiany biochemiczne zachodzą wyłącznie w środowisku wodnym.
Drugim niezbędnym składnikiem w pożywieniu jest błonnik, w skład którego wchodzą pewne związki węglowodanowe.
Ma on duże znaczenie dla procesów trawienia, sprzyja bowiem prawidłowej funkcji jelit.
Racjonalne żywienie polega na takim dobrze produktów w całodziennym jadłospisie, aby dostarczały one organizmowi składników niezbędnych do życia.
Brak w pożywieniu dostatecznej ich ilości powoduje niedobory pokarmowe.
BIAŁKA NISKOWARTOŚCIOWE
Białka niskowartościowe  to głównie białka pochodzenia roślinnego, z produktów zbożowych takich jak:
chleb, kasze i inne, oraz suchych roślin strączkowych, np.grochu, fasoli itp.
Niskowartościowe białka spożyte w śniadaniu nie mogą być uzupełnione białkami z obiadu, spożytego w kilka godzin później, gdyż nie będąc odpowiednim materiałem do budowy tkanek, zostaną zużyte w organizmie na cele energetyczne.

KASZA




FASOLA










CHLEB

prymat