Drugie sniadanie żadne wyzwanie

Opublikowano: 22.03.2011
Autor: IZABELA29
Drugie sniadanie żadne wyzwanie
Kanapka do szkoły to klucz do zdrowego dobrego samopoczucia ucznia ,który zje co mu rodzic wsadzi do śniadaniówki.



Zdrowa kanapka
każdy o niej słyszał ale czy każdy  stosuje się do
kilku zasad by takową ona była .
Dzieci zjedzą na przerwie międzylekcyjnej szybko nawet nie zwracajac uwagi na to co jedzą .Zdarza się często ,że zrobiona kanapka rano w domu po 2-3 godzinach już nie smakuje tak jak swieżo zrobiona. Zazwyczaj jest tak ,gdy jako dodatek wsadzimy tłustą wędlinę ,która ma tendencje do psucia się . Oczywiście jest to żródło białka ,które zwiększa sprawnośc intelektualną ale po kilku godzinach spędzonych w cieple ,w tornistrze nadaje się do wyrzucenia .Jeśli chcemy już dac dziecku wędlinę w kanapce niech to będzie chuda szynka lub plastry pieczonego kurczaka.
Drugie śniadanie musimy czymś posmarowac .Najlepiej ,gdy będzie to margaryna lub mix do smarowania zawierający oleje roślinne. Wspomogą prace mózgu i dziecko łatwiej przyswoi przerabiany materiał szkolny.
Warzywa   dodane do kanapki nadaja jej soczystości ,a przedewszystkim zawieraja witaminy i błonnik.
Najlepiej sprawdza się sałata ,kiełki ,plastry ogórka czy pomidora.
Smakowitosc kanapki zależy od jej urozmaicenia .Codziennie dawana dziecku taka sama kanapka znudzi mu się i nie będzie chciało jej zjeśc. Najlepiej każdego dnia postarac się by skład drugiego śniadania zmieniał się . Dodając ser dbamy o dostarczanie do organizmu dziecka wapnia i białka potrzebnego do budowy kości .Kanapka z serem żółtym jest twalsza niż ta zrobiona z wędliną .Nawet po tych kilku godzinach lekcji dziecko zje ją ze smakiem. W domu podawajmy dziecku kanapki z jajkiem ugotowanym na twrardo lub z pastami rybnymi .Codziennie z innym dodatkiem.
Dodatki ,a samo pieczywo .Jakie wybrac by było najzdrowsze i najlepsze dla naszych pociech .Najlepsze oczywiście jest pełnoziarniste bogate w węglowodany ,wit.B i magnez. Węglowodany dostarczają  energii ,witamnina B jest niezbędna do prawidłowego  funkcjonowania układu nerwowego ,a magnez zwalcza stres towarzyszący podczas sprawdzianów czy codziennych kontaktów  koleżeńskich.
Tak skomponowane drugie śniadanie ucznia zawijamy w papier śniadaniowy ,w którym zachowa dłużej świeżośc.Ma nadzieję ,że te kilka wskazówek pomoże zadbac o zdrowe samopoczucie dzieci i zadowolenie rodziców ,gdy pociecha przyniesie pustą śniadaniówkę ze szkoły.

prymat