Bakłażan- co z niego przygotować?

Opublikowano: 29.11.2017
Autor: Patrycja33
Bakłażan- co z niego przygotować?
Bakłażan to afrodyzjak, który inaczej zwany jest gruszką miłości. Doskonałe warzywo, które świetnie się komponuje z wieloma daniami.

Bakłażan jest bogatym źródłem potasu, wapnia oraz magnezu. Poza tym jest niskokaloryczny, w 100 g bakłażana znajduje się tylko 20 kcal.  Bakłażany są również doskonałym źródłem błonnika. To nie koniec jego zalet, bakłażany mają również cenne dla naszego zdrowia właściwości:

- obniżają poziom cholesterolu, 

- zapobiegają chorobom układu krążenia,

- zmniejszają ryzyko zachorowań na choroby nowotworowe,

Bakłażany są również ciężkostrawne, a co za tym idzie nie powinny ich jeść kobiety w ciąży, osoby chore na reumatyzm, dzieci, osoby chore na podagrę oraz osoby mające problem z nerkami i układem pokarmowym. 

Jak możemy wykorzystać kulinarnie bakłażany?

Otóż sprawdzą się świetnie do wszelkich dań z warzywami, do dań z ryżu, past kanapkowych, gulaszy i potrawek. Doskonale smakują również nadziewane mięsem i warzywami. Bakłażany możemy podawać smażone, grillowane lub duszone, w każdym wydaniu są bardzo smaczne. Aby uniknąć gorzkiego smaku bakłażana, należy go wcześniej nasolić, poczekać aż się spoci, następnie umyć go i wytrzeć papierowym ręcznikiem. 

Oto kilka moich dań z wykorzystaniem bakłażana:

 

Placki ziemniaczane z bakłażanem i marchewką, polane dipem z natki pietruszki (przepis)

Placki ziemniaczane z bakłażanem i marchewka  polane dipem z natki pietruszki - medium

 

Okra z pieczarkami i bakłażanem w sosie pomidorowym (przepis)

Okra z pieczarkami i bakłażanem w sosie pomidorowym - medium

 

Kotlety z bakłażana z serem żółtym (przepis

Kotlety z bakłażana z serem żółtym  - medium

prymat