Aktualności Doradcy Smaku

krem-z-buraka-z-prazonymi-pestkami-dyn

Top 6 najczęściej popełnianych błędów żywieniowych

Prawidłowa dieta jest kluczowym elementem w dążeniu do bycia w dobrej formie  - zarówno fizycznej jak i psychicznej. Chociaż zdrowe odżywianie jest często poruszanym tematem, to wprowadzenie odpowiednich zasad żywienia wciąż sprawia trudność wielu osobom – zauważa Konrad Gaca, ekspert ds. leczenia otyłości. Dowiedz się, jakie popełniasz błędy i wyeliminuj je.

 

 

1. Unikanie śniadań

Pierwszy posiłek jest bardzo ważny dla naszego organizmu. Śniadanie bogate w wartości odżywcze dostarczy nam energii na resztę dnia. – Niestety wielu ludzi pomija pierwszy posiłek – mówi Konrad Gaca, specjalista żywieniowy. – Spiesząc się rano do pracy wolą pospać chwilę dłużej kosztem zjedzenia śniadania. Jednak nie zdają sobie sprawy, jak poważną krzywdę wyrządzają swojemu organizmowi – dodaje Konrad Gaca, twórca programu odchudzania GACA SYSTEM. Po przebudzeniu układ pokarmowy jest niezwykle chłonny i czerpie mnóstwo korzyści z przyjmowanych produktów. Komponując swój pierwszy posiłek warto pamiętać, by zawierał on odpowiednią porcję białka i węglowodanów złożonych. Dzięki pełnowartościowemu śniadaniu nasz organizm z pewnością będzie wydajniej funkcjonował, a przy tym unikniemy rozkojarzenia i senności.

2. Zajadanie stresu

Podjadając w trudnych momentach czujemy ulgę czy nawet euforię, lecz po pewnym czasie ten stan mija – zamiast tego odczuwamy zmęczenie spowodowane spadkiem cukru, a co za tym idzie − pogorszenie nastroju. Zazwyczaj efekt  końcowy takich nawyków to dodatkowe kilogramy na wadze. Słodycze − bo tym najczęściej zajadamy stres – złudnie poprawiają samopoczucie na krótki czas, ze względu na procesy, które zachodzą we krwi po ich zjedzeniu. – Myśląc długofalowo, zajadanie stresu może prowadzić do otyłości, miażdżycy, bezsenności a nawet zaburzenia pracy serca – przestrzega Konrad Gaca.

3. Eliminowanie tłuszczów

Wiele ludzi ogranicza spożywanie tłuszczów do minimum nie zdając sobie sprawy, jak wielki mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Odgrywają ważną rolę w zbilansowanej diecie i – wbrew powszechnym mitom − nie są przyczyną nadmiernych kilogramów. Trzeba tylko wybierać te dobre, czyli tłuszcze nienasycone. – Ryby morskie czy orzechy włoskie – tego nie powinno zabraknąć w naszej diecie. Oprócz tego, że wzmacniają odporność, to także wspomagają pracę serca i mózgu. Nie należy więc z nich rezygnować – radzi Konrad Gaca.

4. Przetworzone produkty

Codzienność wielu osób łączy się z pośpiechem – roztargnienie, zabieganie i brak czasu powodują, że sięgamy po gotowe produkty, takie jak mrożona pizza czy gołąbki ze słoika kupione w sklepie. Takie jedzenie nigdy nie zastąpi nam pełnowartościowych dań przygotowanych ze świeżych produktów. Jak powszechnie wiadomo gotowe potrawy są pełne ulepszaczy smaku, soli oraz cukru, które sprzyjają odkładaniu się dodatkowych kilogramów.

5. Nieregularne spożywanie posiłków

Wiele osób chcąc zrzucić kilogramy lub utrzymać wagę  nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważna jest regularność w spożywaniu posiłków. Nic tak nie przyspieszy naszego metabolizmu, jak jedzenie o stałych porach.  – Najlepiej jeść 4-5 razy dziennie o takich samych  godzinach – jest to niezwykle ważne, gdyż nasz organizm uczy się, że cyklicznie będzie otrzymywał pokarm, więc nie musi odkładać go na później – mówi Gaca.

6. Dieta uboga w składniki odżywcze

Nasza codzienna dieta powinna być zbilansowana, czyli powinna zawierać wszystkie elementy odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zaczynając dietę redukcyjną musimy pamiętać, że zdrowe i trwałe odchudzanie nie polega na unikaniu cukru, tłuszczów czy pieczywa. Zmniejszona kaloryczność nie zwalnia nas z obowiązku dostarczenia organizmowi pożywienia o odpowiedniej wartości odżywczej. Najlepszym rozwiązaniem jest zwrócenie się do specjalisty, który nam w tym pomoże dobierając również  do diety odpowiednią aktywność.

Wyeliminowanie najpopularniejszych błędów żywieniowych nie należy do najprostszych zadań, ponieważ złych nawyków nabieramy przez lata i z dnia na dzień trudno je zmienić. Warto jednak nad tym popracować, bo tylko wtedy efekty naszych starań o poprawę formy fizycznej jak i psychicznej będą współmierne do ponoszonych wyrzeczeń.

 

Artykuł autorstwa GACA SYSTEM - Mądre Odchudzanie 

Komentarze

  • 0
    img-20180301-wa0006
    Opublikowano

    Bożena Matuszczyk

    To prawda że podjadamy będąc w stresie, czasami śniadanie jemy w biegu ,posiłki zjadamy nie regularnie i to właśnie są skutki że tyjemy ale niestety nieraz tak bywa że jest niemożliwością inaczej.;)
  • 0
    dscn5893
    Opublikowano

    bietka

    Bardzo przydatne informacje, u mnie najważniejsze jest aby jeść regularnie :)

Dodaj komentarz