4 sposoby, by nie dać się zimowej chandrze i utrzymać formę

16.02.2018
4 sposoby, by nie dać się zimowej chandrze i utrzymać formę

 

Krótkie zimowe dni, czyli niedostatek naturalnego światła, pogorszenie pogody, mróz – to wszystko sprawia, że czujemy się zmęczeni, rozdrażnieni i brakuje nam energii. Często dopada nas senność, mamy problemy z koncentracją lub nachodzi nas nagła ochota na słodycze. Wszyscy z utęsknieniem wyczekujemy wiosny i lata. Co zrobić, by dotrwać do tego czasu w dobrej formie i nie popaść w zimowe przygnębienie? Radzi Konrad Gaca, ekspert ds.  leczenia otyłości.

 

  1.       Odpowiednio się odżywiaj

To, jak się odżywiamy ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Jeśli chcemy czuć się dobrze i tryskać energią w nawet najzimniejsze dni musimy zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę. Zimą chętniej sięgamy po węglowodany, które są nam potrzebne, ale ich nadmiar może skutkować dodatkowymi kilogramami – dlatego warto zachować umiar i kontrolować ich ilość w naszym jadłospisie. W zimowej diecie nie powinniśmy również zapomnieć o pikantnych przyprawach, które są polecane dla osób walczących z nadwagą. Dzięki zawartości kapsaicyny powodują wzrost temperatury ciała i pobudzają trawienie dzięki czemu szybciej spalamy kalorie. Układając swój jadłospis warto udać się do specjalisty, który dobierze dietę odpowiednią do naszych potrzeb.

 

  1.       Bądź aktywny fizycznie

Latem dużo chętniej uprawiamy sport – biegamy, gramy w gry zespołowe i ćwiczymy na świeżym powietrzu. Sytuacja zmienia się zimą. Często tracimy motywację i zaszywamy się pod kocem – to duży błąd ponieważ ruch sprawia, że czujemy się dobrze nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Zadbajmy o swoje samopoczucie i znajdźmy ulubione aktywności fizyczne, które możemy uprawiać również w te chłodniejsze dni. Ćwiczyć możemy również w domu – dlatego nie rezygnuj z aktywności fizycznej i ruszaj się jak najwięcej.

 

  1.       Regularny sen to podstawa

Postaraj się, aby pory zasypiania i pobudki były regularne, i śpij około 8 godzin dziennie, aby Twój organizm miał czas na regenerację i odpoczynek. Odpowiednia ilość snu sprawia, że układ odpornościowy lepiej radzi sobie z ewentualnymi bakteriami i wirusami a zdrowy odpoczynek to często najlepszy sposób na stres. Nie śpij jednak zbyt długo, ponieważ przyczynia się to do wzrostu poziomu melatoniny we krwi, co z kolei może wywołać poczucie przygnębienia.

 

  1.       Zadbaj o siebie

Zima to trudny czas dla naszego organizmu. Dbajmy o niego i raz w tygodniu poświęcajmy czas tylko dla siebie. Zorganizujmy domowe SPA podczas którego wyciszymy się i zregenerujemy. Dobrym rozwiązaniem jest relaksująca kąpiel z aromatycznymi olejkami lub zapachowymi świecami lub dobra książka czy ulubiony film, które z pewnością poprawią nam nastrój

 

Artykuł autorstwa GACA SYSTEM - Mądre Odchudzanie 

Udostepnij:

Komentarze (1)

Dodawać komentarz mogą tylko zalogowani użytkownicy

Bożena Matuszczyk

16.02.2018 10:38
Przydają sie takie ciekawostki i informacje.;)

Polecane przepisy

prymat