Aktualności Doradcy Smaku

nalesniki-biszkoptowe-z-suszona-zurawina_mini

Światowy Dzień Uśmiechu. 5 zasad diety, która poprawia nastrój

 

Rozdrażnienie, senność, napady złego humoru — nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak duży wpływ na nasze samopoczucie może mieć złe odżywianie. Już 6 października obchodzić będziemy Światowy Dzień Uśmiechu, warto więc z tej okazji zadbać o swoje samopoczucie dobrze dobraną dietą!

 

Naukowcy od lat badają, jak substancje odżywcze zawarte w pożywieniu wpływają na funkcjonowanie organizmu. Zostało udowodnione, że mózg ludzki nie może funkcjonować prawidłowo bez odpowiedniej dawki glukozy. — Jesienna pogoda nie wpływa dobrze na nasze samopoczucie, a to ze względu na ograniczony dostęp do naturalnego światła, jakim jest słońce. Brak promieni słonecznych zaburza rytm wydzielania serotoniny i  powoduje u nas pogorszenie nastroju — podkreśla Konrad Gaca, specjalista żywieniowy. Poprawmy więc go sobie odpowiednią dietą. Zastosuj pięć poniższych zasad Konrada Gacy i zarażaj pozytywną energią!

  1.       Dostarczaj organizmowi składników mineralnych

Niedobór składników mineralnych powoduje w naszym organizmie duże szkody oraz może być przyczyną wielu chorób. Szczególnie należy pamiętać o dostarczaniu organizmowi witamin z grupy B, ponieważ ich niedostatek może przyczyniać się do występowania zaburzeń neurologicznych i psychicznych. Wykazano także, że osoby charakteryzujące się niedoborem tej witaminy odczuwają strach, drażliwość, depresję czy niepokój, bowiem przede wszystkim witaminy z grupy B odpowiedzialne są za prawidłowy rozwój i funkcjonowanie układu nerwowego.

  1.       Dobieraj tłuszcze z rozwagą

Niewiele z nas zdaje sobie sprawę, że odpowiedni dobór tłuszczów wpływa w bardzo dużym stopniu na nasze samopoczucie. Aby uśmiech nie schodził z naszej twarzy przez cały dzień włączmy do naszej diety tłuszcze nienasycone. Kwasy tłuszczowe omega-3 znajdujące się m.in. w rybach czy ziarnach, dostarczają naszemu organizmowi substancji niezbędnych do walki z depresją i innymi chorobami psychicznymi. Starajmy się natomiast unikać tłuszczów typu trans, znajdujących się w daniach typu fast-food oraz tłuszczów nasyconych, które mogą powodować kłopoty z pamięcią.

  1.       Uzupełniaj magnez

W niektórych przypadkach powodem złego samopoczucia może być niedobór magnezu, dlatego bardzo ważne jest, by dostarczać organizmowi jego odpowiednią ilość. Magnez stabilizuje funkcje układu nerwowego i usprawnia pracę szarych komórek, a także zmniejsza ich nadpobudliwość, co działa na organizm uspokajająco. Warto wiedzieć, że głównym źródłem tego pierwiastka nie jest czekolada, jak powszechnie się uważa, tylko produkty zbożowe, warzywa strączkowe czy jarmuż – zwraca uwagę Konrad Gaca

  1.       Pozwól sobie na zdrową chwilę zapomnienia

Bardzo często zły nastrój budzi w nas ogromną chęć na zjedzenie czegoś słodkiego, a wszystko to za sprawą aminokwasu białkowego − tryptofanu, który dostarczony do organizmu przekształcany jest w serotoninę powodującą poprawienie naszego nastroju. Należy jednak pamiętać, że dostarczenia organizmowi zbyt dużej ilości cukru może prowadzić nie tylko do wielu chorób, ale także do uczucia smutku lub złości. Dlatego też starajmy się zastępować go zdrowszymi odpowiednikami, dodając do swoich dań naturalne słodziki, pozytywnie wpływające na nasz organizm: miód gryczany, ksylitol czy stewię. Dzięki nim dostarczymy swojemu organizmowi trochę słodyczy, nie narażając naszego samopoczucia na pogorszenie.

  1.       Połącz dietę z aktywnością fizyczną

Nic tak nie wpływa na poprawę nastroju jak dobry trening! Już klika minut ruchu wystarcza, by uśmiech pojawił się na Twojej twarzy i nie zniknął do końca dnia. Wszystko to dzięki wydzielającym się podczas aktywności fizycznej endorfinom, które odpowiedzialne są za uczucie szczęścia i poprawę naszego nastroju. Wbrew powszechnym opiniom aktywne spędzanie czasu powoduje, że czujemy się wypoczęci, co przekłada się na poprawę naszego nastroju.

Powiedzenie „jesteś tym, co jesz” nabiera nowego znaczenia. Nie mamy już na myśli tylko wyglądu zewnętrznego, ale także wpływ naszego sposobu odżywiania na samopoczucie. Dowiedziono, że jedzeniem możemy poprawić sobie humor, ale także sprawić, że będziemy smutni i rozdrażnieni przez cały dzień. — Uważajmy więc na to co jemy — dobrze zbilansowana dieta pomoże nam zachować równowagę psychiczną, a także może podnieść naszą wydajność intelektualną — podsumowuje Konrad Gaca.

 

Artykuł autorstwa GACA SYSTEM - Mądre Odchudzanie 

Komentarze

  • 0
    dscn5893
    Opublikowano

    bietka

    Skoro dzisiaj Światowy Dzień Uśmiechu to przesyłam Wam wszystkim swój uśmiech :)
  • 0
    ja
    Opublikowano

    Bożena Matuszczyk

    Ja również dołączam swój uśmiech dla Wszystkich i skorzystam z 5 zasad na dobry nastrój.;)
  • 0
    profilowe
    Opublikowano

    Doradca Smaku

    Polecam :)

Dodaj komentarz