Jak przygotować pyszne szparagi?

26.04.2017
Jak przygotować pyszne szparagi?

Pokochaliśmy szparagi. Coraz chętniej zapraszamy je na nasze talerze. Nic dziwnego – są pyszne, bardzo zdrowe, proste w przygotowaniu i… właśnie mamy na nie sezon! Zapraszam po najlepsze przepisy na szparagi, których urok tkwi w prostocie. 

Siła tkwi w prostocie

Szparagi to jadalne pędy, które niejako zwiastują pełnię wiosny. Wczesną wiosną szparagi mają najdelikatniejszy smak, zatem szczególnie teraz warto z nich korzystać. Sezon na nie trwa bardzo krótko, bo tylko do początku lata. Ich przygotowanie i wydobycie z nich maksimum smaku wcale nie wymaga wielkich kulinarnych zdolności. Wystarczy je lekko obgotować i zaserwować z jajkiem na miękko lub jeśli komuś zależy na bardziej spektakularnym efekcie – z jajkiem w koszulce.  Przepysznie smakują także z bułką tartą. Równie prosta w przyrządzeniu będzie zupa krem ze szparagów czy też jedna z najbardziej znanych potraw – szparagi zapiekane w szynce parmeńskiej. Prawdziwym rarytasem są młode szparagi, których pędy jeszcze nie zdrewniały. Starsze okazy należy obrać z łykowatej otoczki. Pamiętajcie, że chodzi o to, aby jedynie delikatnie podkreślić ich smak, drobnym, nieskomplikowanym dodatkiem.

Szparagi w Polsce

Jeszcze nie tak dawno Wielkopolska była szparagowym zagłębiem w kraju nad Wisłą, jednak niemal całe uprawy wyjeżdżały do naszych zachodnich sąsiadów. Dzięki współczesnej modzie na kulinaria szparagi stały się nowym i ciekawym elementem sezonowości w kuchni polskiej.

Coraz bardziej popularne stają się zielone szparagi, które uznawane są przez degustujących za wyrazistsze w smaku.

Obecnie największa produkcja szparagów ma miejsce… w Chinach, gdzie szparagi uznawane są za warzywo o wyjątkowych prozdrowotnych właściwościach.

Pędem po zdrowie

Szparagi to nie tylko wykwintny smak, ale też liczne właściwości zdrowotne. Są świetnym elementem diety wszystkich, którzy chcą jeść fit. 100 g szparagów zawiera jedynie 15 kcal. Pomagają także zadbać o zdrową dietę, stanowiąc źródło witaminy C, E, beta-karotenu oraz kwasu foliowego, szczególnie zalecanego kobietom w ciąży. Oczywiście nie brakuje też minerałów takich jak wapń, fosfor, magnez i potas czy przeciwutleniaczy, które wykazują działanie antyrakowe.

Korzystajcie z sezonu na szparagi, gotujcie potrawy i odkrywajcie ich kulinarny potencjał. Polecam je wszystkim, którym zwyczajnie smakują i którzy wprost nie mogli się doczekać ich na naszych straganach. Chcę także zachęcić do skosztowania szparagów wszystkich, którzy jeszcze nigdy tego nie robili. Niech ta wiosna sprawi, że pokochacie szparagi tak jak ja.

Polecam!

 

     

Sałatka ze szparagami

 

Krem szparagowy

 

 Szparagi w cieście francuskim

 

  szparagi4.[1]  

Szparagi z parmezanem

 

Tarta z makaronem i szparagami

 

Tarta z ricottą i szparagami

 


 

Udostepnij:

Komentarze (2)

Dodawać komentarz mogą tylko zalogowani użytkownicy

Suonatar

07.05.2017 21:44
Smacznie i zdrowo :)

anka1988

28.04.2017 09:24
uwielbiam sezon na szparagi. U mnie najczęściej przyrządzam je otulone boczkiem lub ugotowane z bułką tartą z nutą czosnku :)
prymat