Aktualności Doradcy Smaku

m-recipe6-photo

Czas na rybkę z grilla!

Grill kojarzy się głównie z kiełbasą, karkówką lub filetem z kurczaka. A może by delikatnie odświeżyć nasze menu? Ryba idealnie nadaje się do pieczenia na grillu. Jej delikatne mięso, jeśli jest dobrze przygotowane, wręcz rozpływa się w ustach. Oprócz łatwego przyrządzenia, ryby posiadają jeszcze jedną zaletę – są źródłem witamin i wartościowych składników. Sprawdźmy, które ryby najłatwiej grillować, czym je doprawić oraz jak najlepiej przyrządzić.

 

Krok 1- zakupy. Na co zwrócić uwagę?

Weźmy pod uwagę to, jaką rybę wkładamy do koszyka. Na naszym grillu najlepiej sprawdzi się: łosoś, pstrąg, halibut, sandacz, makrela i okoń. Starajmy się wybierać ryby świeże, które zostały niedawno złowione. Lepiej jest omijać ryby mrożone. Ryba poddana rozmrożeniu traci swoje wartości odżywcze oraz smak, na którym przecież najbardziej nam zależy. Wybierajmy gatunki, które mają mniej ości. Usuwanie ości z upieczonej ryby to nie lada wyzwanie, które wyprowadza
z równowagi nawet najcierpliwszych. Warto wiedzieć, że do najbardziej ościstych ryb należą: karp, szczupak lub leszcz. Kupując rybę, zwróćmy uwagę na jej wagę. Nie kupujmy ryb większych niż 600 gramów.

Krok 2- przyprawianie. W jaki sposób przygotować naszego bohatera?

Kwintesencją smaku ryby jest jej aromat, który tworzą odpowiednie przyprawy. Na pewno znanym dodatkiem dla ryby jest cytryna. Jest to must have, jeśli chodzi o jej dopełnienie. Pamiętajcie, że ryba jest znacznie smaczniejsza, gdy zamarynujemy ją wcześniej. Możemy do tego użyć samodzielnych przypraw np. ziela angielskiego, tymianku, bazylii czy oregano. Dla tych, którzy boją się eksperymentować ze smakiem, przygotowano gotowe marynaty oraz mieszanki przyprawowe Prymat, na przykład idealnie skomponowana Przyprawa do ryb i owoców morza Prymat.

Krok 3- grillowanie. Jak smażyć ryby?

Kiedy zdecydujemy się na większe ryby, podzielmy je na filety lub dzwonka.
Dobrze grillują się steki rybne. Steki niektórych ryb, np. łososia, mają kręgosłup, który chroni je przed niechcianym rozpadaniem. Najtrudniej grilluje się filety rybne bez skóry. Aby uniknąć przywarcia do grilla, połóżmy je uprzednio na posmarowanej olejem, aluminiowej tacce z otworami. Dzięki temu prostemu zabiegowi mięso nie rozpadnie się i będzie soczyste. Filety można oczywiście smażyć na grillu, lecz pamiętajmy, aby go wcześniej natłuścić. Dzięki temu mięso nie będzie przywierać do rusztu. Ryby nie wymagają długiego grillowania. Całe ryby i duże kawałkinp. łososia pieczemy ok. 30 minut, cieńsze filety – ok. 20 minut. Jeśli mięso na całej grubości stanie się szkliście białe, możemy zdejmować rybę z rusztu.

Krok 4 - dodatki. W jakim towarzystwie podać rybę?

Pamiętajmy, że ryby to produkt lekki i świeży. Doskonałym dopełnieniem smaku są sałatki, które tworzą pyszny i zdrowy posiłek. Świetnym dodatkiem mogą być również szaszłyki. Zrobione z pomidorów koktajlowych, sera feta, oliwy i oregano dodadzą nuty śródziemnomorskiej. Takie połączenie będzie rajem dla smakoszy fit potraw, którzy omijają potrawy tłuste i ciężkie.

Krok 5- zdrowie. Na co wpływ ma ryba?

Ryba wpływa na wszystko! Jest źródłem białka i witamin, zapobiega chorobom serca. Jest bogata w kwasy Omega-3, które są pożądane na przykład przez seniorów i sportowców. Oprócz tego ma niesamowite walory smakowe, dlatego niech tegoroczne grillowanie z udziałem ryb będzie sposobem na wzbogacenie Twojej diety!

 

A po więcej przepisów i pomocnych porad, jak przygotować się do grilla zapraszam TUTAJ!

 

  szparagi4.[1]  

Grillowany łosoś z chutney

 

Grillowane pstrągi z kaparami z chrzanem

 

Grillowany łosoś w miodowo-musztardowej marynacie

 

  szparagi4.[1]  

Stek z tuńczyka marynowany i grillowany

 

Grillowane krewetki

 

Grillowany pstrąg tęczowy z sałatką kuskus

 

 

Komentarze

  • 0
    ania
    Opublikowano

    anka1988

    super artykuł, pomocne wskazówki!

Dodaj komentarz