Aktualności Doradcy Smaku

prymat-4.2016196102_fit-800-600

Dieta po Świętach i Nowym Roku? Postaw na zimowe sałatki!

Za nami Święta i łączący się z nimi czas, w trakcie którego niewielu z nas „trzymało dietę”. Nic dziwnego, ciężko odmówić sobie tych wszystkich pyszności, od których uginały się nasze stoły i w przygotowanie których wszyscy byliśmy zaangażowani. Święta właśnie po to są, aby  odpocząć, oddać się lenistwu i bez wyrzutów sumienia delektować się sycącym i kalorycznym jedzeniem. Jednak po Nowym Roku wielu z nas postanawia zadbać o dietę i jeść mniej i lżej.

 

Lżejsza i mniej obciążająca  organizm dieta nierzadko obliczona na utratę nadprogramowych kilogramów to częste noworoczne postanowienie. Kto z nas nie obiecywał sobie nigdy „Po Świętach przechodzę na dietę”, „Od Nowego Roku zaczynam się odchudzać”, „Będę ćwiczyć i nie będę jeść słodyczy”? 

Nie zamierzam tutaj nikogo zachęcać do drastycznych diet, ale zalecam aby każdy, kto w Święta staropolskim zwyczajem „jadł, pił i popuszczał pasa” i ma z tego powodu wyrzuty sumienia, postawił na potrawy lżejsze, a jednocześnie dostarczające organizmowi cenne składniki odżywcze, minerały i witaminy. Po daniach z kapusty, tłustych mięsach i kalorycznych ciastach przyda się odmiana, dzięki której żołądek odpocznie po świątecznej rozpuście. Jak więc sobie poradzić? Śniadania jedz lekkie, bazujące na przykład na jogurcie, pełnych ziarnach i owocach. Pij dużo wody, przynajmniej 1,5 litra dziennie, a także zieloną lub czerwoną herbatę, które pomagają oczyścić organizm.
Co jednak z obiadem i kolacją, które mają za zadanie pokonać głód?

Postaw na zdrowe sałatki i dania z kaszą, ryżem i roślinami strączkowymi!

Postaw na sałatki i dania, które poza sporą porcją warzyw dostarczą organizmowi cenne i potrzebne kalorie. Bowiem mądra dieta nie polega na głodzeniu się. W zimie, kiedy nie możemy sobie pozwolić na dietę całkowicie eliminującą sycące produkty, nie powinniśmy bazować jedynie na surówkach czy sałatach. Musi być coś jeszcze. A co dokładnie?

Oto kilka pomysłów na to, jak wykorzystać zdrową kaszę, ryż czy rośliny strączkowe. Mam nadzieję, że znajdziecie w nich inspirację i na ich rzecz zrezygnujecie z ziemniaków okraszonych masełkiem i cebulką, mącznych potraw czy smażonego mięsiwa, które owszem bywają pyszne, ale także bardzo niebezpieczne dla zdrowia i szczupłej sylwetki.

 

         

Risotto z warzywami

 

Sałatka z kaszą jęczmienną

 

Sałatka z ciecierzycy

 

         

Sałatka z oliwkami

 

Sałatka z soczewicą

 

Risotto pomidorowe

Komentarze

  • 0
    dscn5893
    Opublikowano

    bietka

    ale tutaj pysznie i lekko, z chęcią skorzystam z tych przepisów po świętach :)
  • 0
    10966581_10205090930986475_2019407264_n
    Opublikowano

    Kuchcik gotuje

    Wszystkie sałatki prezentują się smakowicie i na pewno będą dla mnie inspiracją :)
  • 0
    zdjecia-013
    Opublikowano

    bogusia 82

    same pyszne sałatki:)
  • 0
    zdjecie-profilowe-doradca-smaku
    Opublikowano

    MagdalenaIC

    Pyszne propozycje :)

Dodaj komentarz