Aktualności Doradcy Smaku

fotolia_64839547_s

Kulinarne porady od Klubu Szefów Kuchni

Czasami już kilka kulinarnych trików wystarczy, aby prosta zupa krem czy przygotowywana dziczyzna nabrały niesamowitego smaku. Szefowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni specjalnie dla Was zebrali kilka porad, które pozwolą Wam uniknąć, często powielanych podczas gotowania błędów.

Czy bezę do deseru można przygotować wcześniej?

Tomek Deker: Przygotowując desery z bezą, możesz upiec ją kilka dni wcześniej, a potem przygotować deser. Pamiętaj tylko, aby koniecznie przechowywać bezę w kartonowym pudełku, w ciemnym i chłodnym miejscu. Będzie wówczas jak świeżo upieczona.

Dlaczego zimą dziczyzna ma bardziej słodkawy smak niż latem?

Waldemar Hołówka:  Zimą dziczyzna ma bardziej słodkawy smak niż latem, ponieważ w okresie letnim zwierzyna żywi się przeważnie roślinami zielonymi, a zimą ma do nich nikły dostęp. Dlatego też zimą powinno się bardziej solić dziczyznę i przyprawiać ziołami intensywniej niż latem.

Jak prawidłowo ugotować kalafior?

Pytanie z pozoru wydaje się być proste, ale wiele osób robi to niewłaściwie. Ważne jest, aby gotować kalafior na niedużym ogniu, wrzucić go do wrzącej wody i koniecznie gotować bez przykrycia. Tylko w ten sposób uwolnione zostaną olejki eteryczne, co korzystnie wpłynie na smak kalafiora. Wiele osób, aby uniknąć nieprzyjemnego zapachu przykrywa garnek, co jest błędem.  

W jakich proporcjach używać suszonych i świeżych ziół?

Używając suszonych ziół pamiętajcie, że są one bardziej intensywne niż świeże. Należy użyć mniej więcej 1/3 ilości suszonych ziół zamiast świeżych, aby uzyskać podobną intensywność ich smaku w przygotowywanych daniach.

Jak gotować warzywa, aby nie straciły wartości odżywczych?

Pamiętajcie, że witaminę C zawartą w warzywach (np. brukselce, szpinaku czy kalafiorze) bardzo łatwo „zniszczyć”, dlatego do gotowania tych warzyw postarajcie się używać jak najmniej wody, a czas gotowania skróćcie do minimum. Półtwarde warzywa są nie tylko smaczniejsze i bardziej intensywne w smaku, ale też zdrowsze. I jeszcze jedna ciekawostka – warzywa zawierające witaminę C korzystniej jest przygotować w kuchence mikrofalowej, bo mikrofale niszczą jedynie ok. 10% witaminy C, a gotowanie w wodzie lub na parze ok. 25-35%.

Jak nadać wyjątkowy smak zupą typu krem?

Jeśli lubicie zupy kremy (np. z buraków czy dyni), polecamy najpierw upiec pokrojone warzywa  (przez ok. godzinę w temp. 180°C). Dzięki temu smak zupy będzie nieco inny niż zupy przygotowanej z gotowanych warzyw. Spróbujcie i oceńcie sami.  

Komentarze

  • 0
    dscn5893
    Opublikowano

    bietka

    ciekawe porady : )
  • 0
    sam_5124_fit-800-600
    Opublikowano

    Maridka19

    Doradco oby więcej takich porad było , bo bardzo są przydatne :)

Dodaj komentarz