Aktualności Doradcy Smaku

fotolia_43705367_xs

Zdrowo czyli rozsądnie

„Jedz mniej tłuszczów”, „ograniczaj węglowodany”, „nie przesadzaj z białkami”, „nie łącz pomidora z ogórkiem”, „jeśli ryż, to tylko dziki”, „wystrzegaj się mleka”… Zewsząd ktoś ma dla nas jakąś świetną i sprawdzoną poradę dotyczącą sposobu odżywiania. Jak nie zwariować w tym informacyjnym szumie?

Odpowiedź jest prosta - należy odżywiać się rozsądnie. Co to znaczy? Diety cud nie istnieją, ale istnieją doskonałej jakości produkty i pomysły na ich wykorzystanie, które pozwalają stworzyć idealne menu zapewniające kondycję fizyczną, zdrowie i doskonały nastrój. To niezwykle ważne, by nasza dieta była urozmaicona i dostosowana do trybu życia i predyspozycji zdrowotnych. Jeśli nie ma czasu by przygotować zdrowy  posiłek, można skorzystać z gotowych rozwiązań i zjeść wartościowy, dobry obiad w jednej z 33 restauracji Olimp, gdzie codziennie powstają posiłki bazujące na najwyższej jakości mięsie, rybach, świeżych owocach i warzywach. Zamiast tłustych potraw warto spróbować uwielbianych powszechnie makaronów, pierogów czy kopytek przygotowanych na mące gryczanej lub orkiszowej szczególnie cennej dla osób zmagających się z chorobami układu pokarmowego czy sercowo-naczyniowego.

Częstym błędem popełnianym w domu jest nieodpowiednia obróbka warzyw, co wpływa na utratę wartości odżywczych – można je podawać na wiele sposobów – w postaci surówek, grillowane, duszone czy marynowane. Warzywne smaki - surówki z selera z rodzynkami czy marchewki baby z groszkiem w sosie śmietanowo-marchewkowym spróbować można w każdej z restauracji Olimp. Bogaty wybór warzyw jest tym bardziej istotny, iż zgodnie z zasadą zdrowego odżywiania powinny one stanowić 50% tego, co znajduje się na naszym talerzu, pozostałe 50% w równych częściach powinny zajmować węglowodany złożone i białka. Można wybierać między mięsem grillowanym czy pieczonym, filetem z dorsza, soli czy niezastąpionym pod względem wartości odżywczych, witamin i kwasów omega – łososiem podawanym np. ze szpinakiem pod beszamelem. Całość dopełniają wszelkiego rodzaju kasze, brązowy ryż, soczewica czy pełnoziarniste makarony.

 

Doskonałą przekąską po zdrowym obiedzie czy też alternatywą deseru mogą być suszone mieszanki owoców lub „witaminowe bomby” zamknięte w szklance naturalnego soku owocowego. Coraz popularniejsze stają się smoothies - gęste koktajle z surowych owoców i jarzyn, które można łączyć ze sobą dowolnie, aż do uzyskania idealnego smaku. W restauracjach Olimp to Wy decydujecie na jakie połączenie macie ochotę, ponieważ wszystkie smoothies są przygotowywane na miejscu i na zamówienie.

 

Częstym błędem, gdy myślimy o zdrowym odżywianiu, są liczne wyrzeczenia, jakie wiążą się z takim postanowieniem. Jeść należy wszystko, gdyż organizm potrzebuje różnorodnych składników, można jedynie umiejętnie ograniczać lub zastępować te, które w nadmiarze szkodzą. Biały cukier można zastępować zdrowym odpowiednikiem jakim jest miód. Zamiast soli można bardziej przyprawić danie ziołami takimi jak bazylia, estragon, tymianek czy pietruszka - dzięki czemu smak potrawy będzie bardziej wyrazisty. Doskonałe połączenie zdrowych zamienników to np. kurczak w ziołowej panierce, warzywa z ziołami czy sosy na bazie miodu, które znaleźć można w menu restauracji Olimp.

 

Aktualności Doradcy Smaku - 0
Następne zdjęcie


Komentarze

  • 1
    dscn5893
    Opublikowano

    bietka

    bardzo ciekawy artykuł :)
  • 0
    original
    Opublikowano

    Malinka

    Co prawda, to prawda... :) Bardzo mądrze napisana rzecz :)
  • 0
    309028_107082369407725_478731842_n
    Opublikowano

    Czarnula666

    Napewno przyda sie Nam :)
  • 0
    no-image
    Opublikowano

    Anulag

    Dziś na kolację zrobię sobie taki szpinak z jajkiem, szkoda że mam tylko mrożony :-)

Dodaj komentarz