Aktualności Doradcy Smaku

prymat-07.2013121242

Lekcja Klubu Szefów Kuchni: Wiosna na talerzach

Nadeszła wiosna, a wraz z nią w pojawiły się chrupiące sałaty, wyborny szpinak i pachnące młode warzywa – idealne składniki do przygotowania sałatek. Dzięki warzywom i owocom nasz organizm otrzyma mnóstwo naturalnych witamin, składników mineralnych i błonnika, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, piękny wygląd i samopoczucie. Sałatki pomogą uregulować również nasz apetyt, gdyż zjedzenie na przystawkę lekkiej sałatki spowoduje, że przyswoimy dużo mniejszą porcję dania głównego, przez co zaspokoimy głód i ograniczymy ilość spożywanych kalorii. Oto kilka propozycji na zdrowe, wiosenne sałatki. Smacznego!

 

Krok 1 – Sałatka ze szpinaku z orzechami i sosem czosnkowo-jogurtowym

Składniki dla 4 osób: 500 g liści świeżego szpinaku bez łodyg, 1 pokrojona w drobną kostkę cebula, 2 łyżki prażonych orzeszków piniowych, 2 łyżki orzechów nerkowca, 200 ml jogurtu naturalnego, 2 ząbki czosnku, 6 posiekanych listków mięty, oliwa z oliwek aromatyzowana chili, pokrojona w kostkę bułka, sól, pieprz do smaku.

Przygotowanie: Cebulę podsmażyć na oliwie z oliwek, dodać opłukany i grubo pokrojony szpinak. Dusić do miękkości, doprawiając do smaku solą i pieprzem. Posiekany czosnek połączyć z jogurtem i świeżą miętą, zmiksować i doprawić do smaku. Pokrojoną w kostkę bułkę zrumienić na patelni z niewielką ilością oliwy. Szpinak ułożyć na talerzach, skropić sosem jogurtowo-czosnkowym, posypać prażonymi orzechami i grzankami.

 

Krok 2 – wiosenna sałatka z nowalijkami

Składniki: 2 obrane, pokrojone w słupki ogórki bez gniazd nasiennych, 4 przekrojone na pół pomidory koktajlowe, 4 pokrojone w plastry rzodkiewki, 1 pokrojona w piórka czerwona cebula, 1 pęczek szczypiorku, ½ pęczka natki pietruszki, ½ pęczka koperku, 8 ugotowanych, przekrojonych na pół jajek przepiórczych, 1 duża łyżka Musztardy sarepskiej Prymat, 1 opakowanie Sosu sałatkowego włoskiego Prymat, 1 łyżka prażonych, lekko solonych pestek słonecznika.

Przygotowanie: Sos przyrządzić zgodnie z opisem umieszczonym na opakowaniu, dodać musztardę i dokładnie wymieszać. Na dużym półmisku ułożyć na przemian wszystkie warzywa: ogórka, pomidory i rzodkiewki, udekorować jajkami i czerwoną cebulą, posypać posiekanymi ziołami – natką pietruszki, koperkiem i szczypiorkiem. Następnie posypać pestkami słonecznika, polać sosem sałatkowym i podawać. 

 

Krok 3 – Sałatka ze szparagów z pomidorami, szpinakiem i oliwą

Składniki: 1 duży pęczek obranych, ugotowanych białych i zielonych szparagów, 4 pomidory, 200 g przebranego i dobrze opłukanego szpinaku, 4 łyżki octu winnego, 2 łyżki brązowego cukru, 4 łyżki oliwy z oliwek, 6 łyżek oliwy z orzechów laskowych, sól i pieprz do smaku.

Przygotowanie: Pomidory sparzyć i obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne i pokroić w paseczki. Ocet winny i brązowy cukier zagotować, a następnie odstawić z gazu. Gdy ostygnie dodać oliwę z oliwek i tak powstałą marynatą zalać pokrojone pomidory. Szparagi pokroić pod kątem w paseczki, wyrzucając stwardniałe końcówki. Szpinak, szparagi i pomidory wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem i polać oliwą z orzechów laskowych.

 

Krok 4 – Wiosenny przysmak Roberta Sowy z prażonymi pestkami dyni i miodowym sosem vinaigrette

Składniki dla 4 osób: 2 umyte, pokrojone w plastry ogórki, 8  pokrojonych w plastry rzodkiewek, 400 g sparzonego słodkiego groszku, 2 łyżki prażonych pestek dyni, 1 pęczek świeżego szczypioru

Sos: 4 łyżki oleju lnianego, 1 łyżka miodu lipowego, 1 łyżka musztardy z ziarnami gorczycy, 2 łyżki soku z cytryny, ½ pęczka świeżego kopru, Sól morska w młynku Prymat, Pieprz czarny w młynku Prymat.

Przygotowanie: Wszystkie składniki sosu dokładnie ze sobą połączyć, doprawić do smaku i odstawić do lodówki. W dużej misce wymieszać wszystkie składniki sałatki i zalać wcześniej przygotowanym sosem vinaigrette. Tak przygotowaną sałatkę możemy podawać jako przystawkę rozpoczynającą posiłek lub jako dodatek do dań z grilla.

Komentarze

A Ty, co o tym myślisz?

Dodaj komentarz